Du är inte inloggad.
Susann skrev:
Det pratas om min Giou här i Gröndal
![]()
En person hade kommit in i "min" djurtillbehörsbutik idag och hävdade bestämt och seriöst att det var nån som ägde en räv här i GröndalEfter lite funderande så kom Linda, butiksinnehavaren, på att det måste ju vara min lilla räv Giou
Med min första shibavalp blev jag utskälld som djurplågare för att jag hade en rävunge i band - och polisanmäld! Jag tyckte det var obehagligt och kikade bakom gardinen på den arga tanten som fått dit polisbilen och pekade var jag borde vara någonstans. Men polisen stormade inte huset för att hitta mig...
Idag hade jag tagit min valp på armen och mött upp polisen - men tanten var helt galen och skrämde mig så jag låste in mig i stället
Annars kan man ju tycka att den jättelånga yviga svansen som bärs vågrätt i linje med kroppen är det mest karaktäristsika på räven. En shibasvans kan ju inte vara mer olik. Jodå jag som alla andra med röd shiba har fått underliga förslag om vad Gogo är för något, tex korsning mellan räv och hund.
I min blogg har jag lagt upp några bilder från Gious nyårsfirande med Sushi. Tack Gabriella för fina bilder.
http://chenillevilles.blogspot.com/2010 … -nyar.html
Fina flickor! 
Susann skrev:
I min blogg har jag lagt upp några bilder från Gious nyårsfirande med Sushi. Tack Gabriella för fina bilder.
http://chenillevilles.blogspot.com/2010 … -nyar.html
- å dom där kattungarna var det enda jag såg!
Så söta!
Lena skrev:
Susann skrev:
http://chenillevilles.blogspot.com/2010 … -nyar.html- å dom där kattungarna var det enda jag såg!
Så söta!
Är de dom här du menar?
En vecka på bilden.
Susann skrev:
Lena skrev:
Susann skrev:
http://chenillevilles.blogspot.com/2010 … -nyar.html- å dom där kattungarna var det enda jag såg!
Så söta!
Är de dom här du menar?
En vecka på bilden.
http://i4.photobucket.com/albums/y126/s … ngar1v.jpg
JA JA JA!!!!!!
Giou tycker inte att vår kvällspromenad runt sjön Trekanten är rolig längre 
Efter att det vid två tillfällen varit killar som smällt smällare när vi promenerat där, så förknippar hon starkt området med detta och blir superstressad TROTS att det nu inte smälls alls. Mörkret på kvällarna spelar också in då jag märker att hon blir klart mer stressad ute när det är mörkt.
Ska vi fortsätta att ta våra promenader där ändå eller ska jag välja andra promenadvägar, det blir inget nöje för mig heller med en hund som drar i kopplet och har ett flyktbeteende. Det känns som jag skulle kunna strypa de där fjortisarna som ställt till det så för min lilla Giou.
Jag skulle föreslå att du mentalt förbereder dig själv för att gå den promenaden med tankarna "vi ska ut och gå och det kommer att gå fantastiskt bra", ladda upp med godis och leksaker och stort mått av tålamod. Tänk inte att det är synd om Giou, eller reta upp dig på de som kastat smällare - det har redan hänt och det är situationen nu du ska hantera genom att vara lugn, glad och helt oberörd av promenaden. Finns det några övningar som Giou tycker är jätteroliga så lägg in någon här och var för att bryta hennes tänk på att det kommer att hända något. Ta gärna med dig någon du kan gå och prata med och låt Giou bara hänga med. Det är ingenting speciellt att gå där liksom.
De dagarna du känner att du inte riktigt orkar med att vara lugn, glad och pedagogisk, ta en annan tur. Då hamnar ni inte i någon jobbig situation där Giou är rädd och du är irriterad, uppgiven eller tycker synd om henne.
NU, har jag bokat tid för röntgen av Gious höfter o armbågar. Hur lång tid brukar det ta innan man får svar från SKK? Ni kan gärna börja hålla tummar redan nu 
Hej Susann,
jag tror det tog ett par veckor innan svaret kom.
Vilken klinik ska ni till? Vi skjutsar gärna dig och Giou ifall det passar. Dom är ju lite groggy efteråt.
Gabri
Tack Gabriella! Vi ska till Nacka djurklinik. Vi kan höras.
Min lilla Giou hon är då för rolig
Katterna har fått en s k klöstunna, se bild, och Giou som tycker att hon är lika mycket katt som dom lade beslag på bottenvåningen i tunnan idag.
Liten Giounos tittar ut och Miata undersöker förvånat

Trångt och mysigt blir det
haha, vilken härlig bild! Ja, shiborna verkar gilla när det är trångt och mysigt 
Ja äter man kattmat och sover i ett katträd så är man nog en katt 
Men lilla söta Giou. 
Vi får nog ha henne här hos Sushi ett tag så hon förstår att det är en Shiba hon ska vara och förbli?
Gabri
Härlig bild!
Mayvor
Giou idag på promenad
Vilken sötnos! Och så lik hon är Geisha! Fast Giou har fått lite mer "kvinnliga former" än vad syrran har än så länge
Geisha är mer som en.. tja.. en väldigt söt, avlång, smal orm med fyra ben och ett vackert huvud. (Fast säg inte till mamma att jag sa det
)
Åh, vad glad hon ser ut lilla 

Oj, vad snabbt det gick, bara en vecka sen Giou röntgade höfter och armbågar och idag kom brevet från SKK.
Giou har A på höfter och 0 på armbågar ![]()
Härligt Susann,
och en nospuss till Gioutjejen från oss.
Gabri