Du är inte inloggad.
Helene skrev:
Yassi-tass - hon vet vad hon vill hon!
O ja, från första stund hon klev innanför dörrn på blåbärsstigen var det inga tvivel om vad denna fröken hade för åsikter, hon var väldigt tydlig med att leverera dem 
Yassi börjar bli lite trött på snön nu, det är faktiskt kallt! Men hon blir väldigt fin på kort ute i snön..
Yogamattan (som egentligen var menad för mamma..) passar bättre än snön tycker Yassi, här i full meditation..
Senast redigerat av Paint (2010-02-21 14:17:36)
Fina bilder på the grand old lady. 
Gabri
Mmmm .... nu förstår jag varför alla går på Yoga
Det ser toppenmysigt ut.
Bästa Hälsningar
Lollo, Tarro och Maja
Åh yoga. det kanske man skulle testa igen!
Hon är så fin Yassi med sitt vita ansikte! Där har vi nån som åldras med värdighet! 
Vilken härlig dam, jättefina kort 
Mvh
Helene L
Yassi börjar se lite sämre, särskilt om det är mörkt ute. Hon tar därför det säkra före det osäkra varje gång man släpper ut henne och springer upp till högra hörnet av tomen och skäller och sedan till det vänstra och skäller . Då har hon väl antagligen skrämt alla på flykt som ev tänkte invadera oss antar jag. 
Fast hon kan fortfarande fånga godis i luften som man kastar åt henne, sånt ser hon..
Yassi på vårpromenaden i söndags. Hon är så lycklig när hon får gå lös i skogen och springa fritt.
Världens bästa Yassi 

Mmmmm... vad hon är fin 
Har hon alltid varit så ljus eller har det kommit med åren ?
Bästa Hälsningar
Lollo,Tarro och Maja
Lollo Lemmetty skrev:
Mmmmm... vad hon är fin
Har hon alltid varit så ljus eller har det kommit med åren ?
Bästa Hälsningar
Lollo,Tarro och Maja
Hon har blivit betydligt ljusare med åren, speciellt i ansiktet. Vårt lilla spöke 
Senast redigerat av Paint (2010-03-15 15:31:03)
Medan vi andra njuter av att se asfalt och snön smälta har Yassi problem. Hennes tassar har tydligen anpassat sig efter mjuk snö så att trampa på vasst grus är mycket obehagligt! Så helst går hon i kanten av snödrivan eller om hon tror att jag ska dra med henne på långpromenad stannar hon hemma. Tramdynorna är lite röda och de långa hår som våxt ut mellan tramdynorna på alla mina hundar börjar nötas bort. Men de har haft långa tussar som skydd mot kyla!!
Vilka fina bilder på en mycket vacker dam 
Mvh
Helene L
Jag har en stor bild på Yassi som bakgrund på datorn. Varje gång jag sätter igång den och hon dyker upp så börjar jag att fnissa, alltid är det något av hennes tokiga påhitt som man plötsligt minns igen.
Idag satt jag och tänkte på henne, min finaste Mumma, och hur mycket glädje hon har givit oss genom åren ( och en hel del sura grimarser också, kan tänkas
). Livet hade varit så otroligt trist utan Yassi och nu när jag inte bor hemma längre så saknar jag henne nästan varje gång jag kryper till sängs och hon inte ligger där under duntäcket och värmer mina fötter. 
Hon börjar ju bli till åren nu, min Mumma, men än är det krut i tantan - så det så!
och för det, med mycket mer, älskar jag henne något så ofantligt mycket. 
Tack snälla Helene för Yassi
Tack, tack, tack! 
Yassi har med ålderns rätt börjat bry sig allt mindre om att de kommer in främmande hundar i huset. Både att Alice finns i ett rum och att Lena med fem hundar besökte oss i helgen tar hon med ro.
Hon har nu definitivt lämnat över ansvaret på Chikai.
Helena skrev:
(...)
Hon har nu definitivt lämnat över ansvaret på Chikai.
Kan ju vara rätt skönt med lite pension efter så många år på tronen 
Paint skrev:
Helena skrev:
(...)
Hon har nu definitivt lämnat över ansvaret på Chikai.Kan ju vara rätt skönt med lite pension efter så många år på tronen
Men jag är ganska övertygad om att hon har valt en efterföljare som kan hennes regler. Det är därför hon så lugnt drar sig tillbaka... 
Att gå på promenader i denna värme är inte särskilt roligt tycker Yassi. Vi går en timme på morgonen innan riktiga värmen kommer, men på eftermiddagen/kvällen är det tufft. I går gick vi mellan 17 och 18.30 men det var jobbigt. Helst ligger hon inne på svala golv eller ute i skuggan på altan.
Hon har också blivit kammad med furminatorn som hon fullkomligt avskyr, men nu har hon betydligt mindre päls som värmer i alla fall!!
Akiko tycker samma sak - hon kan gå 20 meter för att kissa, sen vill hon hem igen! Vi brukar gå ut vid 22-tiden och komma hem runt 24. En rejäl men skön promenad.
Lena skrev:
Akiko tycker samma sak - hon kan gå 20 meter för att kissa, sen vill hon hem igen! Vi brukar gå ut vid 22-tiden och komma hem runt 24. En rejäl men skön promenad.
För sent för mig och Chikai, vi är kvällströtta!! Vi ska gå med huskie-kompisarna senare men då får nog Yassi vara hemma. Det brukar ta ett par timmar och det är fortfarande varmt. Hon får följa med och posta registreringsansökan på valparna istället, för nu har alla fått namn!!
Idag har Yassi blivit tvättad. 
Jag tog med henne in i duschen och så körde vi med ett sånt schampo som ska sitta i 20-30 minuter. Det är inte så roligt för någon av oss att sitta och vänta, men Yassi är väldigt snäll och tålmodig med mig och schampot, även om hon verkligen inte tycker om det.
Efter det fick hon sola sig lite utomhus tills pälsen var torkad och sen körde vi lite med furminatorn. Något hon i vanliga fall hatar innerligt, men ute i solen och med lite gullande under tiden gick det så bra så. 
Ibland tror jag att hon är så duktig och snäll hon bara kan enbart för att demonstrera för mamma att hon VISST kan uppföra sig om HON vill

Nu ligger hon och sussar vid mina fötter och är så där oemotståndligt gullig och len som bara en äldre shibatanta kan vara 
Malin och jag var på promenad med alla shibor och Yassi "sprang" lös. Man märker hur hon njuter och glömmer att ha hörseln på. Hon hör inte om man ropar så nu får man klappa i händerna tjoa och vifta för att hon ska vända sig om när hon kommer för långt ifrån. Så när man står där och för oväsen så tittar hon förvånat på en och undrar "vad håller du på med"???
Hemma hör hon om man öppnar kylskåpet även om hon sover i ett annat rum....
Ibland förundras jag över hur de äldre hundarna styr ens liv... 
Yassi skulle i natt sova i köket med Miko bestämde hon. Kvart i två i natt ändrade hon sig och gnällde och grät. Så det var bara kliva upp och släppa ut henne. Alla hundar rusade naturligtvis upp och undrade vad vi skulle göra så det tog en stund innan vi kom till ro igen. När jag låg i sängen igen tänkte jag att hade det varit någon av de andra som gnällt hade jag förmodligen bara ropat att de skulle vara tysta.... 
Tror att det står i shibans lagbok att det är varje äldre shibas rättighet att ha en människa att härja med!