Du är inte inloggad.
Om någon är intresserad av att få sin hund avbildad på en tavla eller kanske en brevlåda, skylt eller något annat är ni varmt välkomna att höra av er till mig: order@ylis.se
Jag har ingen stor produktion eller så, och inga fasta priser. Det beror lite på vad jag ska måla på (materialkostnad) och hur lång tid det tar.
Här är i alla fall några exempel:

Tavlan av Koori är 50 x 50 cm.
När det gäller brevlådor målar jag helst på metall, eftersom trä håller sämre för väder och vind. Jag målar med akrylfärg och lackar med billack. Min egen brevlåda har stått ute i över två år utan märkbar skillnad i färgen.
Jag har inga exempel med hundar, men såhär kan metallådorna se ut:
Senast redigerat av Ylis (2010-09-06 18:32:27)
Superfina! Blev genast intresserad och vill gärna återkomma lite senare till dig om det går bra!
Jättefina. Vad duktig du är
.
Tack så mycket! 
Och det går jättebra att återkomma. Jag har ingen brådska. 
Superfina!
Hade jag haft en "riktig" brevlåda hade jag beställt på en gång. Men med ett brevinkast kan det ju bli lite problem 
Jättefina. Hoppas inte dottern kommer in på den här tråden! Då är risken stor att hon vill vi ska ha en ny brevlåda även om den vi har är ny.
- jag funderar också på vad jag kan behöva men tyvärr ingen brevlåda... - GUD! så fina dina bilder är!
Går och funderar på vad jag kan önska mig få shibor målade på.....
Jättefina! Tycker jag känner igen den lilla springande Shiban i nedre hörnet på brevlådan 
Jag har också en vit metall brevlåda som väntar på att bli målad, men men, kanske under sommarn 
Kellyhoff's skrev:
Tycker jag känner igen den lilla springande Shiban i nedre hörnet på brevlådan
Ja, vem KAN det vara? 
Så länge jag har en hyfsad referensbild kan motivet vara lite vad som helst. Jag har dock aldrig försökt mig på människor i akryl, bara blyerts/kol:
http://zheele.homeftp.net/img/people/portrait/Alva.jpg
http://zheele.homeftp.net/img/people/po … toffer.jpg
http://zheele.homeftp.net/img/people/po … len_02.jpg
Så vill man ha en svartvit bild på papper hellre än en målad går det också bra.
Jätteroligt att ni tycker om bilderna. 
Så fina bilder så otroligt duktig du är!!
Mvh
Helene L
Så fint, tycker mycket om blyertsteckningarna. Jag har ju några katter som skulle kunna bli fina i blyerts, jag återkommer när jag letat fram en fin bild.
Jättefina bilder!
Gör du dörrskyltar tro? Med text?
Bor liksom Rosen i bostad med brevinkast men skulle gärna ha något fint på dörren 
En fördel med akrylfärg är att den fäster på det mesta, så det är bara fantasin som begränsar vad man kan måla den på. Dörrskyltar går aldeles utmärkt.
När det gäller text är det bara att säga till vilken typ av font du vill ha. Det kan till exempel se ut såhär:
Ser fram emot kattbilden. 
Jättefint..
mvh susie o pujo
SHIBA 
Jättefina bilder! Fy sjutton för brevinkast säger jag bara
Kan man ställa en brevlåda på balkongen istället tro..?

Nattfjärilen Ryotaro och Två Älvars Chiyoko på en brevlåda i grå metall.
Skikkelig flott bilde. Maler du etter foto (kort) om en kan tenke seg å bestille?
Mvh. Gullborg
Tack så mycket. 
Ja, jag målar utifrån foto.
Är så sugen på en brevlåda... men snöplogen har en förmåga att förändra flera stycken varje vinter...
Den i trä en favorit! 
Här kommer lite fler exempel:
Gråhunden Lisa på duk, 28.5 x 39 cm, beställning, gick på 850 kr.
Orkidé på duk 50 x 50 cm, beställning.
Tjädervingens Meia med valpar på pannå, lite mindre än A4
Ca A4:
Inte en shiba direkt, men här är i alla fall senaste beställningen, till utlandet (Nederländerna) den här gången. 50x50 cm:
Så om det är någon som vill beställa så har jag inget "uppköat" nu, och ganska gott om tid eftersom jag bor på internat den här terminen (Utan hund.
).
Senast redigerat av Ylis (2010-09-06 18:39:53)